Wednesday, November 5, 2008

Roseville Mall In Long Island

THIS WEEK ... FRIDAY ONLY 'AND SUNDAY!

FRIDAY 'November 7: "Cascabel"
Rome, Via Assisi 33 (Staz. Tuscolana), 23.00 / 3.30, € 8.00
Another night at the milonga "tradicional" Luciana De Franco and Lamberto Calvieri in the room is completely renovated and expanded and the new schedule: from 23.00 to ......
Info and booking tables: 335/6525340

Sunday, November 9: "ART & TANGO" to Mitrea
Rome, Via Mazzacurati, 63, (Casetta Mattei, Portuense)
19.30 / 24.00, € 7.00 with a open buffet
again Sunday by Silvia Colli and Luke Lambert.
In an art gallery, a beautiful track circular, with ample space around the tables, open sweet and savory buffet included in the entrance ...
Info and booking tables: 333/5300844


------------------------------------ ----------------------------------------------
A bit 'of history
THE TANGO AND EUROPE:
NOTES ON A COMMUNICATION AND CREATIVE ProLife
PART


The miracle of the birth of the tango in the port cities of Rio Plata, fueled by a strong European component, mainly Italian.
Population growth due to 'immigration the end of the 800 fact causes a fusion of traditional rhythms and the contribution local creativity and culture of immigrants, in which the catalyst of that music that after the 1890 becomes TANGO is the bandoneon, also came from Europe, namely from Germany .
The tool, called "Band" Union "from the name of its creator (German Heinrich Band) and the formation of a sort of cooperative that maintains its manufacture, arrives in Argentina, probably around 1870, led by a sailor (English, Brazilian or German depending on various accounts), of course unaware of the future have to carry the symbol of a nation and a culture.
In Europe, the tango comes in 1907, arriving in the port of Marseille with Angel Villoldo (author of "El Choclo" and "The morocha"), Alfredo Gobbi (father) and his wife, engaged by a record company to record in Paris.
E 'the era of the belle-epoque Paris and is the central point: the mystery, the unusual, the sinuous and secret sensuality typical of the period make it an ideal, almost predestined, to welcome the tango, which the City of Lights già nel 1914 è la capitale europea.
“Le tangó” diventa una vera e propria febbre, influenzando le mode e i costumi dei parigini, e dilaga in tutta Europa.
La sua eco giunge fino al clero, e Papa Pio X alza la sua voce “con vivo dolore” (sic!) contro la scandalosa novità venuta da oltremare, contro quello che viene reputato un ballo osceno “assolutamente immorale”, proprio di popoli selvaggi.
L’alta società europea si rivela però impermeabile alla condanna clericale ed attraverso essa il tango prospera: a Parigi fioriscono istituti ed accademie che, con vals e one-step, insegnano anche passi di tango, ma… sotto forma di coreografie dettagliate, precise.
Le cronache riferiscono di uomini parigini che maltrattano le proprie dame con passi severi e marziali: insomma, la “ standardizzazione ” del tango, inteso come ballo, inizia ora.
Quanto alla musica, il tango in Europa, pur lontano dalla sua patria, manterrà invece inalterata la sua matrice per almeno vent’anni, ed anzi si arricchirà delle atmosfere delle città europee.
Con la Grande Guerra svanisce l’illusione dorata della belle-époque, e i cambiamenti radicali della società europea preparano il campo alla seconda era del tango nel vecchio continente.
L’avvento della radio e dei dischi determina infatti una nuova modalità di fruizione del tango, che nella percezione del pubblico europeo è sempre più musica da ascolto, piuttosto che da ballo.
E’ l’epoca del “tango canción” che inizia nel 1917 , quando Carlos Gardel , fino a quel momento cantante di folklore, propone al pubblico del Teatro Empire di Buenos Aires “ Mi noche triste ” (di S . Castriota e P. Contursi ), da tutti considerato il primo tango cantato.
FINE PRIMA PARTE: IL SEGUITO NEI POST SUCCESSIVI
----------------------------------------------------------------------------------
Article by Armando Tatafiore and Romina Romano, 11 February 2007
Reproduction
Sources: R. Fish, S. Byron, O. Soriano, M. Castelo, A. Boulanger, O. Pumpkin, Serra, FG Giménez, B. Bastin, P. Taboada

0 comments:

Post a Comment